Sveriges frisörers

FRÅGOR

& SVAR!

Trygghet & Kvalité och tydlighet är viktigt
för oss, nedan kan du ta del av dom vanligaste frågorna

om Geselle och ditt medlemskap.

Bara för frisörbolag

Frågor & Svar om Geselle

Geselles skapar en god och lönsam framtid för Sveriges frisörer, och ibland uppstår det frågor som vi vill besvara nedan på ett enkelt sätt. 

*Äger jag mitt egna kundregister när jag är medlem hos Geselle?

Svar: Ja du äger ditt egna kundregister, Geselle tillhandahåller systemet för att du som medlem ska kunna ha ett digitalt kundregister. Geselle One systemet är dessutom skapat med fullt stöd och trygghet så att våra medlemmar stödjer den nya lagen GDPR som infördes i Sverige den 25 april 2018.

*När jag bli medlem måste jag handla alla produkter bara genom Geselle?

Svar: Nej som medlem är du helt fri att handla varor och tjänster vart du vill.

*Varför kan jag handla produkterna till ett lika eller med bättre pris hos Geselle?

Svar: När man är medlem hos Geselle som frisörföretag kan vi tillsammans förhandla priserna för alla våra medlemmar, detta kallas stordriftsfördelar. Detta är ett mycket vanligt förekommande sätt i alla andra branscher i Sverige som skapar konkurrensfördelar om man är en mindre aktör att få samma fördelar som hos en stor aktör.

 

*Varför kan Geselle skydda varumärken för oss medlemmar?

Svar: Många varumärken inom professionell hårvård finns idag överallt på nätet och i butik ,och många är pris förstörda, dessutom levereras inte alltid varumärkena ifrån Sverige utan dom kommer in i Sverige ifrån närliggande länders distribution. Geselle växer i medlemsantal vilket gör att vi kan tacka ja till agenturer som vill ha en skyddad distribution och bara fokusera på att finnas i salongsverksamhet. Och eftersom vi endast jobbar mot medlemmar så tvingas vi inte heller att leverera varor till andra aktörer inom Sverige.

*Kostar det inget att vara medlem?

Svar: Nej tjänsterna e-handel, App, Social Marketing, Geselle Direkt, och Butik erhåller du som medlem kostnadsfritt och du har heller ingen bindningstid. Tilläggstjänster förutom dessa erbjuds övriga tjänster enligt prislista se våra tjänster. Priserna för bokning system och personalliggare är per frisör och utan bindningstid. På den försäljning som sker genom Geselles
e-handel delar salongsägaren och Geselle på täckningsbidraget 50-50. Täckningsbidraget är vinst efter produktinköp, betalkostnader, logistikkostnader och frakt. Geselle står alltså för all teknik, inköp, import, lagerhållning, kundservice och andra fasta kostnader med sin del av täckningsbidraget. Alla priser anges per månad och exkl. moms. När vi lanserade Geselle var vårt erbjudande 399kr/mån för samtliga tjänster och en bindningstid på 24 månader, vilket gjordes om hösten 2019.

*Erbjuder vi fraktfritt på Geselle.se

Svar: Ja när din kund handlar för mer än 250kr ink moms får kunden fraktfritt. Under 250kr kostar det kunden en fast frakt på 49kr.

*Har jag som salong fraktfritt när jag handlar till min salong

Svar: Ja när du handlar över 1200kr ex moms får du som medlem fraktfritt också. Under 1200kr kostar det kunden en fast frakt på 89kr.

Geselle är bildat för att frisörer med yrkeslicens eller gesällbrev ska ha de bästa marginalerna, tjänsterna och minst krångel. Vi har inga oseriösa rabatter, volymbaserade kampanjer eller märkliga prislistor! Vi tjänar pengar när frisörföretagaren tjänar pengar.

Denna sida kommer löpande uppdateras med våra tjänster. Konsumenter välkomnas att handla av Sveriges frisörer på geselle.se

Växel:054 224 25 50

 

© 2019 Geselle Group AB