FRÅGOR

& SVAR

Trygghet, kvalité och tydlighet är viktigt
för oss, här har vi samlat de vanligaste frågorna

om Geselle.

Frågor & Svar om Geselle

Geselles skapar en god och lönsam framtid för Sveriges frisörer och ibland uppstår det frågor, här bevarar vi de vanligaste. 

Äger jag mitt egna kundregister när jag är medlem hos Geselle?

- Ja, du äger ditt egna kundregister. 

Geselle tillhandahåller systemet för att du som medlem ska kunna ha ett digitalt kundregister. Vi delar det inte med någon annan och kundregistret är dessutom skapat med full trygghet för dig där Geselle tar fullt ansvar för hantering enligt GDPR.

När jag bli medlem måste jag handla alla produkter bara genom Geselle?

- Nej.

Du är du helt fri att handla varor och tjänster vart du vill.

Varför kan jag handla produkterna till ett lika eller till och med bättre pris hos Geselle?

- Ju fler som handlar hos oss desto mer muskler har vi att förhandla priserna för alla våra medlemmar och deras konsumenter som en enhet. Detta skapar ger även ett mindre företag möjligheten att ta del av lägre inköpspriser.

Kostar det att vara medlem?

- Nej, det är gratis.

Tjänsterna e-handel, App, Social Marketing och Geselle Direkt är kostnadsfritt och du har heller ingen bindningstid. Tilläggstjänster som tillexempel bokning och personalliggare debiteras per frisör och månad, även dessa utan bindningstid. 

Handlar dina kunder av dig på geselle.se betalar vi till och med ut provision till din salong. så du kan till och med tjäna pengar på att vara med.

Erbjuder vi fraktfritt på Geselle.se?

- Ja, när din kund handlar för mer än 250 kr inklusive moms tar vi inte betalt för frakt.

Vid köp under 250 kr kostar frakten 49 kr. 

Har jag som salong fraktfritt när jag handlar till min verksamhet?

- Ja, när du handlar över 1200 kr exklusive moms kostar frakten inget.

Vid köp under 1200 kr kostar frakten 89kr.